Népszerű bejegyzések

2011. október 7., péntek

Évszakváltás

A vénasszonyok nyara utolsó estéjét Debrecen főterén töltöttem.
Élveztem a melengető napsütést, az emberek jövés- menését.
A Kossuth tér padjain hozzám hasonló, idősödő nagypapák, nagymamák üldögéltek.
Kisunokák szaladgáltak, kergetőztek.
A színpadon Keleti Andrea, egyik legnagyobb mobilszolgáltatónk reklámkampánya játékvezetőjeként igyekezett bevonni játékába az érdeklődőket.
Hipergyors internet reklámkampáya zajlott.
Magam is, a napokban „ okosítottam” fel telefonomat.
Nem vagyok rabja az internetnek, de kihasználom áldásos lehetőségeit.
Már bármikor hozzáférhetek, a számomra fontos hírekhez.
Kapcsolataim ápolásában nélkülözhetetlen szerepet játszik.
Hitem gyakorlásában új távlatokat nyitott.
Ferences testvéreimmel gondolatainkat megoszthatjuk, pillanatok alatt tájékoztathatjuk egymást élményeinkről, híreinkről.
Óvakodom azonban, hogy egy virtuális világ csapdájába essek.
Emberközpontú világban gondolkodom.
Ha kell, magam” rúgom ki” magam alól székemet, hogy kimozduljak.
Nem hanyagolom el a nyomtatott irodalom tanulmányozását sem.
Gondolkodóba ejtett, amit olvastam:
Könyvközpontú vallásból webközpontú vallás
Pápai misék a televízióban, muszlim öngyilkos merénylők videói és hollywoodi színészek által terjesztett szektapropaganda a YouTube-on: milyen szerepet játszik manapság a média a jó (vagy a rossz) hír közvetítésében?
A vallás sokkal inkább jelen van, sokkal meghatározóbb lett a médiában. Nem feltétlen lett több ember vallásos, a hit került át a személyes szférából az alapvetően vizuális kommunikáció nyilvános szférájába. Mindenek előtt az internet jelent új minőséget, mivel magánszemélyeknek, szervezeteknek és csoportoknak nyújt lehetőséget arra, hogy cenzúrázatlanul, globális összefüggésben mutassák be vallási meggyőződésüket.
A világháló azzal, hogy a mediális tereket kisajátította, demokratikus berendezkedésünk vallásszabadságát ülteti át a gyakorlatba: mindenki szabadon megválaszthatja és elmondhatja, hogy miben vagy kiben hisz.
Vagyis a klasszikus könyvközpontú vallások webközpontú vallásokká válnak?
Így van. Miközben a videó médiuma nyer új jelentőséget. A hit kérdéseire ma már nem könyvekből vagy képekből kapunk választ, hanem az internetre feltöltött videókból. A webközpontú valláshoz az is hozzátartozik, hogy a klasszikus reklámművészet elemeit használja arculatának felépítéséhez. A vallásdizájn felé tartunk.
Jelen kell lennünk az interneten, ha valós értékeket akarunk széles tömegekhez közvetíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése