Népszerű bejegyzések

2011. október 31., hétfő

Az én szerelmes hitem

Az elmúlt napok történései/A hétköznapi horror megjelenése, sorozatos öngyilkosságok./
Töprengésre késztettek.
Milyen jövőképe van, a Ma emberének?
Segítségül hívtam fr.Bagyinszki Ágoston ferences világiak előtt elhangzott elmélkedését Szent Ferenc szerelmes hitéről.
Ebből emelek ide néhány gondolatot:
Szent Ferenc szerelmes hite lendületes hit, szerelmes hit.
Olyan hit mozgatja életét, amely magas hőfokon megélt istenkapcsolatából ered.
Szerelmese a Magasságbelinek.
Egész életét, ennek a szerelemnek a dinamizmusa mozgatja.
Egy olasz gondolkodó, Francesco Alberoni, aki életművének jelentős részét a szerelem emberi jelentőségének tanulmányozására szentelte, „Szeretlek” című könyvében néhány tanulságos megállapítást tesz.
Az egyik, hogy a tiszta szerelem mindig a jövőbe tekint.
Mindig a jövő felé lendíti az ember irányát.
Amikor valakit elér a szerelem, az addig megélt világ összeroppan, összeomlik.
Valami új van kialakulóban.
A Ferencnél megcsodált szerelmes istenhit ugyanezt a dinamikát mutatja ki az emberben.
Ugyanezt hívja elő belőlünk.
Az az ember, aki az élő Istennel megtapasztalt eleven kapcsolatban éli mindennapjait, jövőbe tekintő ember.
Olyan valaki, akinek szüntelenül megvannak az álmai.
Ezek az álmok, a Szentlélektől ihletett, megformált, valóra váltandó álmok.
Ezek az álmok kijelölik a mindennapi tennivalóknak az útját is.
Ennek a szerelmes istenhitnek jellegzetessége, hogy összeomlik bennem az a világ, amelyben korábban éltem.
/ Ez bizonyára életem során, újra és újra bekövetkezhet./
Hinnem kell a Lélek ihletésének a hogyan tovább? Kérdésében!
A megtérésútján megélhetem, hogy hogyan épül fel az Istennel való kapcsolatomban egy új belső és külsővilág az életemben.
Minden szent ember ilyen, szerelmes hitű keresztény ember volt, akinek az Istenszerelem felszabadította az álmait.
Szent Ferenc is úgy álmodik meg egy új életformát, hogy ezzel társakat vonz maga köré.
Egész életemben szerelmes voltam.
Ma is szerelmes vagyok a szerelembe.
A sikeres ember arra hív:
Merj nagyot álmodni!
Magam Boldog emberként úgy élek, hogy nyugodtan merülök mély álomba.
Napvilágban azonban éberen figyelek, hogy észrevegyem a nagy Ő, minden szerelmes pillantását észrevegyem, viszonozzam.
Hiszem, ha mindannyian rátalálunk a Nagy Őre, egy új világot találunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése