Népszerű bejegyzések

2011. augusztus 18., csütörtök

Testvéri találkozó Tiszadobon


Egész életemben a boldogságot kerestem.
Zarándokutamon, még addig sem jutottam, hogy megfogalmazzam, mi is az a Boldogság.
Mentségemre, még nagy gondolkodóknak is fejtörést okoz.
Nézzük, mit mond Augustinus:
„Augustinus : 
A boldogságról

Nem a boldog életre kívánkozik-e min- 
den ember? Hol ismerték meg, hogy 
ennyire áhítják, vagyakoznak rá? Hol 
látták, hogy ennyire szeretik? 
Mindenki birtokoija a boldogságot, 
ám senki sem tudja, hogyan és meny- 
nyire. Mondjuk, valaki egyszerűen úgy 
érzi, boldog - és ő valóban boldog. 
Másvalaki a boldogság reményében, vá- 
gyakozásában érzi ugyanezt - ő más- 
képpen boldog, meg várakozik, és e 
várakozás több boldogságot hoz szá- 
mára, mint amaz embernek, ki nem is 
reményli ezt a távoli, talán soha be nem 
köszöntő eszményi pillanatot... 
Ki a boldog valójában? Talán nem 
ragaszkodnánk e megfoghatatlan ámu- 
lathoz, ha nem őriznénk róla titkokat a 
lelkünkben. Ime a neve: boldogság . De 
mit jelent e szó neked s nekem? Nem a 
szó csengesében találjuk-e meg örömün- 
ket? Hisz jelentése ott van az emléke- 
inkben. Ha pedig ott van, talán már vala- 
mennyien lehettünk boldogok. Ha létez- 
ne közös nyelv, amelyen megkérdez- 
hetnénk a világ összes emberétől, hogy 
akarnak-e boldogok lenni, ők minden 
habozás nélkül - hála emlékeiknek - 
igennel válaszolnának... 

Hallom balgaságom zümmogését, 
mely tétovázni, habozni késztet. És em- 
lékeimből előcsalogatok egy képet, a 
boldogságét, és mondom: 
- Ne hallgass a hangra, mely a föld- 
re ránt, engedd, hogy vagyaid elenyész- 
szenek. 
Magamból indult e háborgás magam 
ellen. Kinlódva evesedtem, fáradtan 
lihegtem. Forgolódtam és hánykolód- 
tam bilincseim közt, bárcsak lepattan- 
nának rólam abroncsaim. Befelé mon- 
dogattam: 
- Közel állok a célhoz: a boldogság- 
hoz - és bilincseim kioldódtak.”


NagyboldogasszonyNapja előtt, szombaton, összegyűltünk unokatestvéreimmel, családjainkkal.
A boldogságtól, egy könnycseppet morzsoltam el, szemem sarkában.
Népes családom közelsége igazi boldogság volt.
Ötvennél többen voltunk.
A tiszadobi Andrássy kastély parkja megtelt kacagással, jókedvvel.
A gyermekek lovagoltak, csónakáztak, játszottak, pecáztak.
Az üstben babgulyás fortyogott, az asztalok roskadásig teltek finomabbnál finomabb süteményekkel.
Ma, tehát azt a pillanatot nevezem Boldogságnak, amikor Isten igazgyöngyei szépítik meg életünket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése