Népszerű bejegyzések

2011. december 11., vasárnap

Mária Debrecenben


Az év fordulójának minden napján átragyog Mária alakja.

Az elsők között ajándékoztam meg magam Szarka Tamás musicaljének Főnix Csarnokban sorra kerülő ősbemutatójáraváltott belépőjeggyel.

A beharangozókból kitűnt, nagyot fog szólni a produkció.

Boldog voltam, hogy az első sorba kaptam jegyet.

Örömvasárnapon, Advent legszebb napján este, nagy várakozással indultam.

Zsúfolásig megtelt a csarnok.

Ezek az emberek nem valamelyik bevásárlóközpont tömegében készültek a karácsonyra.

Boldog voltam, hogy ennyien vágyunk valami jobbra, szebbre.

Kezdetét vette az előadás.

Semmitől és senkitől nem zavartatva , feszülten figyeltem.

Sehol egy pisszenés, fojtott beszélgetés, ami megszokott egy színházi előadáson.

Szemet kápráztató, technikai bravúrral felérő hang és fényhatások.

Nem vállalkozom szakszerű színikritikára, csak azt írom, bennem mit váltottak ki a látottak.

Máriaalakjában megjelent az „Örök anya” képe.

Aki világra hozza a „Világ világosságát”.

Asszociációmban beugrott Szent Gianna alakja, élettörténete:

1922.október 4-én Magentában született, a család tizedik gyermekeként. Édesanyja Maria De Michelli, édesapja Alberto De Michelli volt. Gianna 1922. október 11-én lett megkeresztelve. Keresztény neveltetést kapott. 1928. április 4-én lett első áldozó, Gianna ekkor még csak 5 éves volt. Majd 2 évvel később 1930. június 9-én megbérmálkozott a bergámói katedrálisban. 1937-ben a család Magmentából Genovába költözött. Gianna egy 1938-as lelkigyakorlat során mély lelki élmenyekre tett szert. Az 1942-es év nagyon szomorú volt számára, mert édesanyja és édesapja is meghaltak. 1942 júniusában leérettségizett a genovai Istituto di S. Dorotea di Lido d´Albaro -ban. Majd ugyan ebben az évben testvéreivel visszatért Magentába . Novemberben beiratkozott a milánói egyetem orvostudományi karára, majd tanulmányait Paviaban fejezte be. 1949 november 30-án lediplomázott. 1950-ben Meseroban egy orvosi ambulanciát nyitott. 1952-ben gyermekorvosnak képezte magát. Az orvosi munkáját nem munkának hanem missziónak tekintette.
1955 április 11-én hivatalosan is eljegyezte Pietro Molla, majd szeptember 24-én férjhez ment. 1956-ban legnagyobb vágya teljesült életet adott első gyermekének Pierluiginak majd ´57-ben Maria Zitanak és ´59-ben Lauranak.1961-ben újra állapotos lett, de méhrakot állapitottak meg nála. A műtétet elutasította ,hogy gyermekének az életét megmentse. Gianna ezt mondta : „ Ha döntenetek kell a gyermekem és köztem a gyermekemet válasszátok hezitálás nélkül.”
1962. április 21-én megszületett Gianna Emanuela. Április 28-án Giannat hazavitték a kórházból , ahogy azt kívánta és meghalt. A temetése a Chiesetta di Ponte Nuova-ban volt.
1994-ben avatták boldoggá mint család anya és 2004-ben II. János Pál pápa avatta szentté.


(Schmidt Martina)

Karácsonyra készülve gondolnom kell azokra az anyákra, akiknek saját életüknél fontosabb születendő gyermekük élete, biztonsága.

Eszembe jutott a kolontári anyuka, akinek kezéből ragadta ki a vörös ár Angyalkáját.

A Teremtő megajándékozta egy másik élettel.

Sajnálom, hogy nem láthattam mások arcát az előadás alatt.

Az enyém végig ragyogott.

A darab végén, a fény születésekor imára kellett kulcsolnom kezem.

Legszívesebben leborultam volna!

Csak azért nem tettem, mert a mai világban elmeháborodottnak néztek volna.

Így, csak magamban mormoltam:

Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes.

Áldott vagy Te az asszonyok között, és áldott a Te méhednek gyümölcse Jézus!

Bennem kigyúlt a karácsony fénye.

Ha csak ennyit tett Szarka Tamás, Vidnyánszky Attila ésa produkció szereplői, a legtöbbet tették.

Köszönöm, hogy részese lehettem a Csodának.

1 megjegyzés:

  1. Szerettem volna elmenni, nagy élmény lehetett.. remélem még én is láthatom egyszer.... köszönöm az beszámolót .

    VálaszTörlés