Népszerű bejegyzések

2012. május 31., csütörtök

A kreatív problémamegoldás egyik útja

Életünk során számtalanszor nézünk farkasszemet megoldhatatlannak tűnő problémákkal. Reakciónk intelligencia kérdése. Frusztráltan tehetetlen dühöt eredményez, vagy leblokkolunk. Esetleg várjuk, hogy a sültgalamb a szánkba hullik. Az idő majd megoldja. Élettapasztalatom megtanított, hogy mindenből levonjam a tanulságokat, mindenkitől tanuljak. Menedzser tanfolyamokon ismertem meg a brainstorming , magyarul Ötletroham módszert. Ebben mindenki elmondja a legképtelenebb, legszokatlanabb ötleteit is, amit azután közösen elemeznek, megvalósíthatóságát kielemzik. Önmagamban ugyanezt játszom el. Dr. Csókay András agysebész főorvostól megtanultam, hogy a kreatív gondolatokra való rátalálásban milyen fontos szerepet játszanak imáink. Ő a rózsafűzér imádsággal jutott már számtalanszor eredményre. Én zarándokútjaimmal is a problémamegoldás útját keresem. Valaha úgy gondolkodtam, minden rajtam múlik, mindent meg tudok oldani önállóan. Sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy megtanuljak kérni. Barátaimtól, ismeretlenektől, vagy Istentől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése